تنباکوهای میوه ای

تنباکو میوه ای

تنباکوی میوه ای از توتون هایی که به مدن بیش تری در انبارها نگه داری می شوند، تهیه می شود. انبارهایی مملو از قارچ و کپک که توتون ها را با اضافه کردن یک اسانس که مخلوطی از ۱۶ ماده معطر شیمیایی است، به تنباکوی میوه ای تبدیل می کنند. تنباکوهای قلیان چهارده هزار ماده شیمیایی مانند قطران و سرب را وارد ریه فرد می کنند.

برخی از طعم های تنباکوهای میوه ای به این قرار هستند:

تنباکو بلوبری

این تنباکو یکی از تنباکوهای پرطرفدار و سبک است که بسیار خوش عطر نیز می باشد. بسته های پنجاه گرمی این تنباکو به صورت میانگین پنج تا ده قلیان را ساپورت می کنند.

تنباکو لیمو

تنباکوی بسیاری سبکی که در تهیه آن موارد شیمیایی کمتری به کار می رود و به نوعی هنگام استعمال حس آرامش به فرد می دهد. این تنباکو جزو تنباکوهای سرد محسوب می شود.

تنباکو آلبالو

تنباکویی گرم و سنگین که البته سنگینی آن کمتر از تنباکوی دوسیب است. استعمال آن کمی حس استرس در فرد ایجاد می کند.

تنباکو دوسیب

در ساخت این تنباکو از مواد شیمیایی بیشتری استفاده می شود و سنگین ترین نوع تنباکوی میوه ای و جزو گرم ترین آن محسوب می شود. استعمال حس دلشوره و استرس در فرد ایجاد می کند.

تنباکو پرتقال

تنباکویی سرد که نه سنگین است و نه سبک. این تنباکو آرامش بخش است؛ اما در برخی افراد باعث سردرد می شود. معمولا افرادی که تازه به قلیان کشیدن روی می آورند، این تنباکو را انتخاب می کنند.

تنباکو هلو

تنباکویی گرم که رایحه آن قوی است و در قهوه خانه ها معمولا بوی این تنباکو به مشام می رسد. این تنباکو نشاط آور است.

تنباکو نعناع

این تنباکو باعث خوشبو شدن دهان می شود و بسیار سرد و سبک است. در برخی افراد سردرد و برخی دیگر معده درد ایجاد می کند. معمولا این تنباکو را با تنباکوهای میوه ای دیگر مخلوط و سپس استعمال می کنند.

راه های تشخیص تنباکوی نخل

برخی تنباکوهایی که در سوپرمارکت ها به عنوان تنباکوی نخل اصل به فروش می رسند که در واقع نوع تقلبی هستند. هنگام باز کردن جعبه خواهید دید تنباکو داخل یک پلاستیک شفاف است که روی آن هیچ آرم نخلی وجود ندارد. این تنباکو تقلبی است. همچنین آرم ها و نوشته های روی جعبه به صورت سایه دار چاپ شده اند. به تاریخ تنباکو نیز دقت کنید؛ تاریخ آن نباید بیش از یک سال باشد.

2019-01-25T08:23:11+03:30ژانویه 25th, 2019|مقالات|