روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان

روغن آرگان طلای مایع

روغن آرگان یکی از روغن های فوق العاده و مخصوص برای تغذیه رسانی پوست و مو هست . که برای انواع پوست ها مناسب می باشد. بر خلاف تصور عموم روغن آرگان حتی برای پوست های چرب و آکنه دار مناسب است. این روغن دارای بافت سبکی است و خیلی سیع جذب پوست می شود. روغن آرگان به عنوان یک محافظ ، آبرسان و مرطوب کننده طبیعی و خیلی خوب برای پوست شناخته می شود. این روغن به طلای مایع معروف می باشد زیرا خواص خیلی بی نظیری بر روی پوست و مو دارد. باعث درخشندگی مو ها و لطافت پوست می شود. این روغن از هسته ی میوه ی درخت آرگان به دست می آید که این درخت  مختص و بومی کشور مراکش است.

 

خواص بی نظیر  آرگان برای پوست صورت:

این روغن به دلیل داشتن اسید های فراوان PH طبیعی پوست را ذخیره می کند . در پوست های چرب باعث کم چرب شدن پوست می شود و چربی اضافی پوست را میگیرد. از روغن آرگان به عنوان پرایمر هم می شود استفاده استفاده کرد . یک پرایمر طبیعی که باعث جذب عالی کرم پودر و محصولات آرایشی روی پوست می شود. از پینه بستن پوست هم جلوگیری می کند. یکی دیگر از خواص روغن آرگان که می شود به آن اشاره کرد وجود ویتامین E در این روغن می باشد که پوست صورت را کاملا تغذیه رسانی میکند.

ویتامین E موجود در روغن آرگان:

ویتامین E موجود در این روغن میتواند لکه های تیره از قبیل آسیب های رادیکال آزاد، پیری و مشکلات کبدی و… که روی سطح پوست ایجاد می شوند را درمان کند . همچنین خاصیت روشن کنندگی پوست را دارد. ویتامین E  پیری زودرس پوست را تغییر می دهد و از چروک شدن  و شل شدن پوست جلوگیری می کند. این روغن می تواند آثار پیری ای که روی پوست وجود دارند و نمایان هستند را بهبود ببخشد .خاصیت ترمیم کنندگی دارد و جای جوش و جای زخم و اگزما را ترمیم می کند و هیچ گونه کلسترولی ندارد.

 

روش استفاده از روغن آرگان برای پوست صورت:

بهترین روش برای استفاده از روغن آرگان مالیدن آن روی پوست نمدار و خیس است . به این دلیل که آب را در منافذ پوست مسدود می کند. البته میتوان روغن آرگان را روی کرم مرطوب کننده هم استفاده کرد.

 

تقویت مو های آسیب دیده:

روغن آرگان را می توان برای نرم کنندگی طبیعی مو استفاده کرد . این روغن مو ها را خیلی نرم و درخشان می کند. وجود ویتامین E در این روغن باعث تقویت فولیکول های مو می شود .در نهایت باعث تقویت و رشد مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن تراپی :

از روغن آرگان برای روغن تراپی ساقه مو ها هم استفاده می شود. که باعث پیشگیری از ایجاد موخوره و شکنندگی و خشک شدن ساقه ی مو ها می شود. روغن تراپی و ماساژ دادن مو ها باعث می شود تا مو ها رطوبت طبیعی خودشان را حفظ کنند. این کار موجب جلوگیری از خشکی شدید مو ها می شود. برای این کار مقداری روغن را کف دست ها بریزید، و به آرامی ساقه و نوک مو ها را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی مو ها بماند.  بعد با شامپو مناسب مو ها را شست و شو دهید.

 

درمان خشکی لب:

وقتی که لب ها ترک خورده و پوسته پوسته می شوند بهترین روش استفاده از روغن آرگان است . باعث نرم شدن لب ها و تامین رطوبت مورد نیاز آن می شود. این روغن را میتوانید با شکر ترکیب کنید تا خمیری یک دست به وجود آید . آن را روی لب های خود بگذارید، و بعد از ۱۵ دقیقه لب ها را بشورید و سپس خشک کنید. شکر هم باعث لایه برداری سطحی پوست لب می شود.

 

درمان شوره سر :

یکی از دلایل به وجود آمدن شوره سر پوست سر بیش از حد خشک یا پوست سر بیش از حد چرب می باشد. که با استفاده از روغن آرگان که بافتی کاملا سبک را دارد . که چربی اضافی پوست سر را گرفته و چربی و رطوبت رسانی مورد نیاز مو هاو کف سر را تامین می نماید. و در نهایت باعث درمان شوره سر می شود.

2019-05-01T16:57:36+04:30می 1st, 2019|مقالات|